Midsommarhelg + lite till :)

2010-06-28 @ 22:15:55

I onsdags gick Ida och jag på stan lite innan vi åkte hem till Johanna. Där skulle Ida alldeles själv laga mat till tjejerna samt Johannas päron som kom på besök. Ida skötte sig galant medan jag och Johanna satt med varsitt vinglas i kvällssolen, åh så härligt! När päronen åkt satte sig vi fyra uppe på taket med filtar och hade det gött :)

Solen sken när jag steg upp på torsdagen så spenderade lite tid i solen innan jag började jobba vid 12. Hade fullt upp den dagen när alla midsommargäster skulle checkas in.. Vet inte om det slet på min röst för när jag kom hem strax efter tio så var min röst helt borta, inte kul!

Midsommarafton började med jobb, men hade ovanligt mycket tur för Kitty och jag fick klä stången med midsommarglada gäster vilket var skoj - synd bara att vi inte hade bikini på oss så varmt som det var! Själva dansen hann jag dock inte se något av, då var det fullt upp. Avslutade jobbdagen med jordgubbstårta innan jag snabbt åkte hem och duschade för att sedan åka vidare mot Evelina och midsommarfirande. Hade jätteroligt med Evve, hennes familj och hennes familjs vänner - det var god mat, tårta, alkohol, skratt, lek med barnen, en dränkt hund, en popcorn-maker, pruttdiskussioner och mycket mer :)

Evve och jag vaknade av att lilla Rakel kommer in i rummet med orden "nu ska vi bada", hon hade väckt sin pappa som satt sig i bilen (troligtvis väldigt onykter) och kört hem till Evve för att vi allihopa skulle bada. Så vi, dom och familjen drog till sjön och badade, superhärligt! Vid fyra började jag jobba och när jag slutade tryckte jag gasen i botten och åkte till Ida där flickorna förfestade för fullt. Sedan styrde vi kosan mot Olstorp och dansade järnet till Scotts. Dock fick jag vara nykter men hade mycket kul ändå :)

Att vara nykter har ju även det sina fördelar, det är inte alls så jobbigt att börja jobba dagen efter ;) Efter jobbet åkte jag hem, käkade och vilade en halvtimme innan Kitty kom och hämtade mig och vi åkte tillbaka till Wassbacken där vi käkade glass och badade fötterna i kanalen. När Sandra slutat jobba spelade vi en omgång minigolf där Kitty bara siktade på mig och Sandra fuskade(?) sig igenom banorna men trots det tog jag hem segern ;)

Måndagen hade jag planerat stek men eftersom himlen inte tänkte detsamma så började Ida och förmiddagen på fiket. Då kom solen och jag höll på att stekas så vi förflyttade oss till Åsen där vi badade och solade lite :) När småttingarna hade fotboll på kvällen så hade jag och mor lite morochdottertid, vet inte när vi hade det sist?! Iaf så spelade vi minigolf i Töreboda på världens sämsta banor! Tur att vi fick spela gratis säger jag bara.. Sen tog vi en promenix innan det var dags att hämta fotbollsnördarna. Nu ska jag också nörda lite, dvs gå och kolla på fotbollen på tv:en :)

Tjingeling!

love<3

Kommentarer
Postat av: sara

hahahaha va fasne.. inte för hård mot törebodas fiiinfina banor va??? ;)

2010-06-30 @ 00:24:06
URL: http://saralexell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback