Minnet är bra men kort...

2010-05-04 @ 18:16:11

... så börjar med fredagen. Valborg och förfest hos Johanna med Stockhloms-maten, vin, drinkar, spel, prat m.m. ni fattar grejen ;) Sedan drog vi vidare ut och hade en toppenkväll! På lördagen traskade jag o Kitty Moholm runt, eller nästan i alla fall. Sen hittade jag kvistlacket och målade på medan jag babblade med Terran :) På kvällen blev det mys med Ida, Jon och godisskålen. Kvistlacket åkte fram igen och när det var klart var jag med far till en sommarstuga och checkade läget. På kvällen åkte pappsen och jag en sväng till kusinvitamin och jag fick en liten chock, lilla Malin hade vuxit en himla massa på 8 månader!..

Måndag och jag hjälper gubbarna som är här att täckdika. Mitt jobb är typ det tråkigaste men aja, vad skulle de göra utan mig liksom?! Vid tretiden infann jag mig i Mariestad tillsammans med Ulf och Stina för att gå kursen om ansvarsfull alkoholhantering, herregud det var som att börja skolan igen! Tre tillfällen, föreläsare och sedan ett slutprov för att man ska bli godkänd och få diplomet/certifikatet.

Idag har jag täckdikat endast litegrann, var iväg och klippte mig (så himla skönt!! Bort med allt det slitna..). Kikade på stan men hittade inte vad jag sökte så åkte hem och grundmålade, och för er som ville veta så är det de blivande kökstaket som har kvistlackats 2ggr och nu då även grundmålats :)

Nu skiter jag i detta och sätter mig och läser min bok, Stieg Larsson...

love<3

Å Malin, ska svara på ditt mejl men här ser du att jag lever i alla fall ;) Och ni är INTE bortglömda!, tänker på USA och er MINST en gång om dagen.. Egentligen borde de nog spärra in mig på dårhus eller skicka över mig igen ;)

Kommentarer
Postat av: Malla

Jag röstar på att skicka över dig igen! Du kan få bo här ;)

2010-05-05 @ 05:15:13
URL: http://mallat.blogspot.com
Postat av: krista

hej!

hur gar det?

jag ar sa ledsen att du gick tillbaka. Men jag ar ocksa glad att du syns (?) glad att vara hem :)

kanske nar jag ar i Finland igen jag kunde kom och vi kunde traffas i Stockholm eller nanting?

haha hoppas att du forstodd nanting, jag leser din (eller ditt? :P ) blogg men min svensk ar dalig anyway :D

miss you!

-mumintrollet

2010-05-05 @ 06:00:26
URL: http://aupairinausassa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback